Back again - Reisverslag uit Bladel, Nederland van Lieke Raes - WaarBenJij.nu Back again - Reisverslag uit Bladel, Nederland van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

Back again

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

24 Juli 2010 | Nederland, Bladel

wat een reis, wat een indrukken, wat een groep, wat een mooie staf!

Voor mijn tweede keer in India mijn 4e Edukans reis en dan zou je toch denken dat het allemaal stukken makkelijker moet worden, maar helaas dan moet ik mezelf teleurstellen, makkelijk worden deze reizen nooit.

India was deze keer weer wonderschoon, met mysteries, mooie warme mensen, regen voor de verandering, kakkerlakken, tempels, tuktuk's, lieve kinderen, tranen en een lach en nog vele male meer dingen.

Maar wat mij nog het meest heeft geraakt was nog wel de groep. Wat een groep!

Ik heb daar een stukjegeschreven;

Het leven vanuit een ander perspectief

Het leven achter de camera is vooral kijken en observeren; oh daar is een kindje iets leuks aan het doen, daar geven ze les, heb ik dit shot al? Heb ik haar d’r al op staan? Het leven achter de camera is mooi. Het leven vanuit een andere perspectief. Door dat andere perspectief krijg je ook een andere kijk op de groep.

Van een groep die totaal onbekend was voor elkaar. Voorbereid op een reis die ze nooit zullen vergeten. Langzaam ontstaan er banden die onuitwisbaar zijn. Mensen elkaar door dingen heen slepen. Samen lachen, huilen, rennen voor de wc of samen lekker kletsen. Vanuit mijn perspectief als een buitenstaander, een observeerder, kan ik je vertellen dat deze groep warm, liefdevol en krachtig is. De flexibiliteit is enorm hoog en rekbaar. Deze groep geeft je energie.

Deze groep studenten geven mij weer een andere kijk op mijn perspectief.


Nou ja ik denk dat dit wel wat zegt over onze groep.
Voor de rest hebben we veel basisscholen gezien, lesgegeven en ik dan gefilmd, kerk en tempel bezocht, tuktuk ritje gehad, en een indrukwekkende steengroeve gezien.

Dat heeft weer diepe indruk op mij gemaakt. De steengroeve daar werken kinderen vanaf hun 14e werd gezegd, maar ik twijfel daar aan aangezien en kinderen van 5 rond liepen. Het is zoo deprimerend, je gaat tot je 14e naar school en daarna werk je tot dat je dood gaat in de steengroeve voor 2 euro per dag...
Die shock kwam weer hard aan. Terwijl ik al veel dingen heb gezien en gehoord maar zoiets Went gewoon Nooit!

Maar goed ik kan weer met een warm en goed gevoel zeggen dat ik dit nooit meer ga vergeten deze reis!
Deze mensen nooit meer!

Op naar ons volgende avontuur in Ghana!

Liefs Lieke



  • 25 Juli 2010 - 12:39

    Monique De Jong:

    Mhh.. Thuis komen is KUT!

    Je stukje over achter de camera is erg mooi!! Zit met mijn kop nog steeds in INDIA!!!

    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bladel

Lieke

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 140349

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 December 2024

Adventures

28 Maart 2013 - 23 September 2015

Ethiopia

28 Januari 2012 - 02 November 2012

Ethiopia

31 Mei 2012 - 02 November 2012

Back to Kenya

09 September 2011 - 14 September 2011

IJsland met Oome Jeroen

01 Maart 2011 - 19 April 2011

Afstuderen in Ghana

11 Juli 2010 - 23 Juli 2010

Onderwijs Expeditie India

30 Augustus 2009 - 28 December 2009

Stage in Kenia

Landen bezocht: