En waar ben ik?? - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu En waar ben ik?? - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

En waar ben ik??

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

18 September 2009 | Kenia, Kitui

Zooooo we hebben weer internet, en zijn veilig terug in Kitui. Afgelopen week een bewogen weekje geweest, ik ben naar Sombe geweest. Het is ongeveer 100 km van Kitui af.En het is er WARM! en droog, spijtig.

De reden dat ik naar Sombe ben geweest is zeg maar voor mijn eerste deel van mijn dvd, het is zeg maar de eerste school waar ik de ICT vast ga leggen. De school is me enorm meegevallen, had het slechter verwacht maar dat viel me echt reuze mee. Op de school zitten zon 380 meisjes en die slapen daar ook. Maandag ben ik daar heen gereisd, maar sodeju wat was dat een gedoe.

Mijn buddy, Hope heeft niet zo veel geld en daarom krijgen de buddy's van te voren geld zodat ze de kosten ook kunnen betalen, maar er was een vergadering.. damm en die duurde 6 uur. en daar moest ik ook daadwerkelijk 6 uur op wachten. de planning was om 10 uur weg te gaan maar we konden gaan om half 5. Maar we moesten ook nog op de Matatoe wachten, HET vervoersmiddel hier. Het is een grote gammele bus met heel veel mensen er in, of dieren maakt niet echt uit. maar Thank god kwam daar een man aan die zei dat we mee konden rijden met de auto. Heerlijk, wat een mooie rit was dat. Kenia is zoooo mooi! Ook mijn buddy valt me alles mee. Ik dacht eerst niet dat ik iets aan haar had, maar ze helpt echt met alles en is super aardig! Daar ben ik wel echt blij mee.

Na een hele dag wachten en reizen kwamen we eindelijk aan bij het compound van de jongens en 1 meisje die wc gaan bouwen op de school. Super chille mensen! Echt heel chill!! Het was al laat maar er waren geen bedden voor ons of matrassen of wat dna ook, dus moesten we die nog gaan fiksen, wij naar de principal gelopen en ons netjes voor gesteld, dus dat was wel netjes en hebben een stapelbedje en 2 heeeeeeeleeeee dunne matrasjes gekregen :D echt tof!!de andere hadden namelijk het allemaal moeten kopen. Er was ook nog een kamertje vrij waar we in konden gaan wonen de komende maand. Dus dat schilt enorm veel geld.

Voor de rest was het een week van veel eerste keren.
- voor het eerst 1000 Mandazi's gebakken, was het idee van 1 van de jongens, om voor alle meisjes 2 mandazi's te bakken. om ons zo te introduceren. dus dat was wel gaaf. Wel zwaar vermoeiend als je om 6 uur sochtends als deeg moet staan kneeden omdat het om half 11 bij de theebreak moet liggen.. maar het was gelukt en iedereen hielp mee. echt heel gezellig.
- een stapelbed delen met een keniaan, mijn buddy
-nieuwe groep en nieuwe school
-de ict lessen bij wonen
-op een heel dun matrasje slapen
-frietjes bakken
-boven een gat moeten poepen.. ieeek
-een eigen kok tot je beschikking hebben maar achterkomen dat ze eigenlijk veelste lam is dat ze niets doet of niet kan koken..
-Een week mezelf niet kunnen douche omdat het water gewoon op was/is. het is de ergste droogte die Kenia in 12 jaar heeft gehad. Het is zo droog dat het gewoon niets het meer doet. Pompen zijn leeg en niemand heeft meer echt drinkwater. Best ernstig.
-stenen geperst, sodeju wat is dat zwaar ;)
-voor het eerst zelf geit klaar gemaakt.. pfffff


Maar goed volgende week maandag ga ik weer terug naar Sombe naar dan voor 2 volle weken. ik hoop dat het allemaal goed gaat komen en dat het ook een keertje gaat regenen. Hoop het wel! Maar denk het niet.
Nou ik ga nog even verder zweten want hier word het heter en heter. In sombe is het zoooooooooooo warmm. echt als je in de schaduw zit en niets doet is het al vermoeiend en zweet je je al te pleuris. Maar ja wat wil je met 35 graden in de schaduw.. ;)

Lieve mensen dankjewel voor de reacties echt tof om zo ook nog wat van nederland te horen! :D echt tof!
mijn Kenniaanse nummer is: 0723223885
denk dat de 06 nummers hier op waren.. ghehe wel tof..

Ik spreek iedereen over 2 weken weer!!

Heel veel liefs vanuit een warm Kenia

  • 18 September 2009 - 13:22

    Smam:

    Hoi meisje,
    Fijn dat je even hebt kunnen douchen in Kitui, zorg goed voor je zelf in Sombe en geef de kok maar een schop onder haar bibs,
    Fijn dat Hope zo aardig is,
    liefs mama

  • 18 September 2009 - 13:38

    Loes:

    Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat de mensen om je heen je meevallen! :D
    Dat bakken lijkt me wel gezellig idd, ben wel heel benieuwd wat een mandazi nou eigenlijk is... ;)

    Groetjes!!

  • 18 September 2009 - 15:14

    Papsie:

    En je hebt het weer voor mekaar, gratis matrasjes en een kamer voor logies. Dat is lieke ten voete uit.
    Nou meisje, ik ga op zoek naar de DVD voor je (I.B.) en dan komt ie wel elkaar naar kenia.
    Fantastisch dat je het zo naar je zin hebt.

    Toedels

  • 19 September 2009 - 13:34

    Opa,:

    Het is te hopen dat wel voldoende kunt drinken, want is een must met die hitte.
    Heel veel strekte en groeten van Opa van den Brink.

  • 20 September 2009 - 11:22

    Maud:

    Hee LiekLiek!

    Het klinkt of jij je wel redt daaro... Fantastisch! Al die dingen die je doet :)

    Baadae!


  • 21 September 2009 - 08:17

    Tif:

    wel echt heel gaaf chickie!

  • 21 September 2009 - 17:23

    EsMaTo:

    Ondernemend baasje ben je daar in die hitte. Geniet van het avontuur en het mooie Kenia. (Toni vraagt of je nog wel de chi chi wa danst.) Groeten uit Reusel.

  • 24 September 2009 - 12:44

    Melis:

    Haaj chicka! Ik dacht ik zal even wachten met raegeren totdat je wat meegemaakt hebt haha:P Ik merk dat Kenia me wel aanstaat qua polle polle en dat mijn 'brabants kwartiertje' dus in Afrika is uitgevonden;)En ik denk dat ik ook bij die verbrande blanken zou horen..haha. Kzal binnenkort wel een briefje meesturen vanaf de family Raes! Heel heel veel plezier en gezweet nog, maar als ik dit zo allemal lees moet dit zekers goed komen! P.S. heb je al de Melis-kip geïntroduceerd?
    Ciao, tjüss & latah!
    Melis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kitui

Stage in Kenia

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2010

Back

02 December 2009

De Grote Roze Wolk

26 November 2009

Volgende halte Lamu

20 November 2009

Finished..

08 November 2009

Rennen opstaan en weer doorgaan
Lieke

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 140373

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 December 2024

Adventures

28 Maart 2013 - 23 September 2015

Ethiopia

28 Januari 2012 - 02 November 2012

Ethiopia

31 Mei 2012 - 02 November 2012

Back to Kenya

09 September 2011 - 14 September 2011

IJsland met Oome Jeroen

01 Maart 2011 - 19 April 2011

Afstuderen in Ghana

11 Juli 2010 - 23 Juli 2010

Onderwijs Expeditie India

30 Augustus 2009 - 28 December 2009

Stage in Kenia

Landen bezocht: