Grote omslag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu Grote omslag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

Grote omslag

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

18 Oktober 2009 | Kenia, Nairobi

daag lieve mensen aan de andere kant van de wereld.

een update van mij en hoe ga ik dit uitleggen want er is veel gebeurt in de afgelopen dagen. Onderandere heb ik heel mijn project verandert en ga ik nu iets compleets anders doen, heb ik een meisje vanuit onze groep op het vliegveld gezet, gezwommen in het Hilton hotel en eindelijk pizza gegeten waar je u tegen zegt.

dus dat zijn een hoop dingen die ineens anders gaan dan gepland.

Als eerste mijn project. Het project wat ik aan het draaien was, het filmen van 3 scholen en hun ICT structuur was niet vervullend en eigenlijk gewoon weg saai en ben ik gaan brainstormen met ongeveer iedereen en ben ik tot een nieuw super gaaf project gekomen! :D
Het project Nairobits is een project dat Edukans al langer steunt (maud jij moet het zeker kennen:P) en dat is helemaal multimedia. Het geeft jongeren uit Kibera, de grootste sloppenwijk van Afrika, een kans om een beroep te leren in de multimedia, dat houdt in; webdesign, animatie, filmen, monteren, java script, phpen etc. En dat is echt heel mooi om te zien hoe die kinderen ineens een kans krijgen. En ze zijn ook echt vet goed, heb ik van horen zeggen want ik mag er morgen pas naar toe. Maar goed dat project ga ik bekijken en ook kijken hoe ze het hebben opgezet en vanuit daar ga ik het project proberen naar Kitui te halen. Kijken of het ook in Kitui zou kunnen draaien. Dus ik ga een nieuw project starten en dat dus ook een uitgedacht plan schrijven. hoe het gaat lopen nog geen idee maar ik gok dat het helemaal goed komt! Ik heb er voor het eerst weer echt zin in om aan de slag te gaan!

Dan het Maartje verhaal. Een meisje van de wc bouwers had besloten om naar huis te gaan. Nadat het na ander halve maand helemaal niet leek te werken met haar team en de bom was gebarsten heeft ze besloten dat ze het liefst naar huis wou. En is ook alles in gang gezet. En hebben Joanna en ik aangeboden om haar naar Nairobi te brengen en op het vliegtuig te zetten. En zorgen dat ze nog 2 toffen dagen had in Nairobi. En dat is ons echt heeeel erg goed gelukt. We zijn donderdag naar Nairobi gereden, met veel regen onderweg waardoor we ipv 3 uur 5 uur onderweg waren. maar goed dat maakt je ritje ook wel een beetje spannedere:P Maar goed aangekomen in Nairobi zijn we naar een down town hotel gegaan ipv het aanbevolen brave bush hotel. Lekker spannend wel beetje gezeur met SASOL maar goed dat maakt helemaal niets uit! ;) ghehe gewoon scheit aan hebben. Maar goed eindelijk een goede pizza gegeten OMG die was echt goddelijk, een pizza na 1.5 maand is echt ongelofelijk lekker! dus helemaal zitten genieten van gewoon een goede italiaan! mmm
Veel gewinkeld of ja winkels gekeken want winkelen kun je nog steeds niet echt in Nairobi. Maar goed toch wel wat kleren gekocht, hoe kan het ook anders. En daarna gemasseerd en gezwommen in Het Hilton hotel, hoe de bom is dat? haha we voelde ons zo cool en daarna was het moment toch echt daar dat we Maartje naar huis gingen brengen. Het vliegveld. Het voelde voor Joanna en mij zo raar, want we waren zooooo dicht bij huis en dan gaan we nog niet. Die laatste 2 dagen hebben ons zoveel energie gekost echt niet normaal! We hebebn zo uitbundig gedaan voor Maartje om haar een toffe tijd te bezorgen en daarna terug in de auto naar ons hotel, voelde wij ons heel leeg en raar. Gewoon zo dichtbij huis zijn en niet kunnen gaan, maar ook nog niet willen gaan maar toch het voelde zo raar. Emotioneel gewoon helemaal op zijn. Dus oplossing op naar een feestje. We zijn naar een feest geweest van een buddy van SASOL, dennis en daar zijn we onze kont gaan schudden om het toch een beetje levendig te houden.

Nu zitten we in het Bush House het veilige hotel even te bloggen en contact met nederland te hebben. Maar goed nog even wat nieuwtjes
het regenseizoen is echt begonnen, het regent nu al voor 4 dagen aan elkaar.. of ja niet zo als in Nederland maar nog steeds heftig als je bedenkt dat het hier al 5 jaar niet echt heeft geregent. dus dat is wel goed, maar regen is niet echt mijn ding!Maar goed komt zeker goed!

en voor de rest komt de cholera uitbraak steeds dichterbij maar nog steeds neit dichtbij genoeg om ons zorgen te maken :P gheeh

Maar goed lieve mensen ik zeg
lala visuri en laat weer wat van me horen!

Liefs Lieke

  • 18 Oktober 2009 - 19:31

    Papsie:

    Hoi meisje. Wederom een geweldig verhaal. Ik ben apetrots op je.
    Pas goed op jezelf (en Joanna) en succes met je nieuwe project.
    Wij houden van je.

  • 18 Oktober 2009 - 19:55

    Sanne:

    Chick, super om net even met je op msn gekletst te hebben! Hou je taai en dat hoop dat je project nu wel gaat lukken! Dikke knuffel vanaf de andere kant van de wereld!

  • 18 Oktober 2009 - 20:07

    Loes:

    Klinkt goed zeg dat project! ik had al eventjes op de site rondgekeken en echt super super leuk! Heel veel succes ermee! :D
    Ik ga je deze week de filmpjes van de reactie op je film sturen!

    Liefs!

  • 18 Oktober 2009 - 20:25

    Maud En Roel:

    He lieketje!! Wat coowl dat je een Nairobits in Kitui op gaat zetten:) Dan eigenlijk een Kituibits.. :P
    Zet hem op en veel succes met het nieuwe project!!

  • 19 Oktober 2009 - 18:28

    Renee:

    Lieeeke!
    Wat tof dat je weer iets heel anders gaat doen, ben super benieuwd hoe dat gaat zijn!
    Veel succes ermee!
    Dikke kus van mij!

  • 25 Oktober 2009 - 20:57

    Frits:

    Hé Lieke,

    Na een stevige eindsprint voor mijn studie, kan ik mij nu weer wat meer richten op het bekijken van 'waarbenjij.nu pagina's'.
    Zo te lezen gaat het wel goed met je, maar ben je nog steeds zoekende naar de juiste invulling voor je stage. Ik hoop dat je de komende tijd iets vind waar je helemaal voor kunt gaan! Groetjes vanuit een herfstachtig Holland, waar vandaag de wintertijd weer is in gegaan....ik ben jaloers op je!!

    Groetjes
    Frits :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Stage in Kenia

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2010

Back

02 December 2009

De Grote Roze Wolk

26 November 2009

Volgende halte Lamu

20 November 2009

Finished..

08 November 2009

Rennen opstaan en weer doorgaan
Lieke

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 140390

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 December 2024

Adventures

28 Maart 2013 - 23 September 2015

Ethiopia

28 Januari 2012 - 02 November 2012

Ethiopia

31 Mei 2012 - 02 November 2012

Back to Kenya

09 September 2011 - 14 September 2011

IJsland met Oome Jeroen

01 Maart 2011 - 19 April 2011

Afstuderen in Ghana

11 Juli 2010 - 23 Juli 2010

Onderwijs Expeditie India

30 Augustus 2009 - 28 December 2009

Stage in Kenia

Landen bezocht: