De Grote Roze Wolk - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu De Grote Roze Wolk - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

De Grote Roze Wolk

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 December 2009 | Kenia, Nairobi

Terug in het oude vertrouwde Nairobi. Wat een week is het geweest. Een week van grote contrasten...

De 4 dagen dat wij in het paradijs Lamu hebben gezeten waren hemels en hoefde we nergens aan te denken behalve waar we ons volgende fruitsapje gingen drinken. Het is een super mooi eiland maar wel met grote contrasten. We hebben daar aardig wat mensen leren kennen en op het ene moment zit je met een boerka een spelletje te spelen en het volgende moment drink je een biertje tussen 10 rasta mannen. Wat wij totaal niet aan hebben zien komen.. Maar echt het was zooo mooi en we hebben zo erg genoten van onze dagen daar! Gewoon genieten van de straatjes en kijken naar de mensen.
We hebben een jongen leren kennen die zijn eigen paradijs had gebouwt! Serieus het is onwerkelijk dat zulke plekken op de wereld bestaan! Hij had een Eco huizen op poten plaats gebouwt! Echt serieus zo iets moois heb ik nog nooit gezien. Hij had ook zomaar voor ons gekookt en het eerste wijntje in 3 maanden was aanwezig! Echt heerlijk gegeten, voor het eerst dat ik echt heb genoten van mijn rijst!! Maar goed aan elk mooi ding komt een einde, dus was het ook weer tijd voor ons om het prachtige eiland te verlaten en door te gaan naar Mombasa.

Na ongeveer alle vervoersmiddelen gehad te hebben (tuktuk, boot, bus, matatoe, taxi) zijn we aangekomen in Mombasa (even snel tussen door: de dammenbouwers, Jorik, Bart, Kas en Marten zitten daar om 3 weken te liggen bakken op het strand)om een nachtje bij de dammenbouwers te gaan slapen om toch nog meer mee te krijgen van de kust. Dus wij aangekomen zitten hun in een tering mooi huisje voor hun zelf en hebben wij er ook een voor ons zelf! Serieus niet normaal! Het was vet gezellig, weer ouderwets onzin gepraat en lekker biertjes gedronken. Daarna zijn we het uitgaansleven op een maandagavond in gedoken. Maar daar hebben Joanna en ik ons rot geschrokken. Ze hadden al gezegt dat het seks toerisme daar enorm groot is, oude mannen met jonge vrouwen of oude vrouwen met jonge mannen. Serieus ik vond het zo walgelijk om te zien! Het is gewoon zo verkeerd om je lichaam op zon manier te verkopen, want gewoon in de discotheek jezelf verkopen in zon min mogelijk kleren en tieten die je ziet en een rokje met zie-poes-net-wel-net-niet.. Echt serieus, het was echt vrouw onterend! Omdat Jo en ik er bijna serieus misselijk van werden zijn we weer gegaan (dat was pas na 4 uur er naar gekeken te hebben) en zijn lekker gaan slapen.

Mombassa heeft ook serieus mooie stranden,lang niet zo mooi als Lamu maar toch, het was zeer mooi! Een hele dag op het strand gelegen en savonds de trein naar Nairobi te pakken. We hadden gehoord dat hij niet zo goed was maar serieus het was GEWELDIG! Echt niet normaal.

We zaten 2e klas moet je normaal met z'n 4e delen maar om een vage reden zaten Joanna en ik maar met zijn 2e!Wat wij totaal niet erg vonden! Echt we hebben gelachen en lekker geslapen. Het eten was niet zo heel super maar daar voor kwamen we niet.
En zelfs het slapen in de trein viel ons alles mee, we hebben zelfs goed geslapen! Echt heerlijk! Na het ontbijt de volgende ochtend kwamen we terug in onze coupe om even sigarretje te roken en ineens kijken we uit het raam en zien we zomaar gazelles lopen, wat later ook nog eens gevolgd werd door giraffe, gnoe's , zebra's, struisvogels en koeien... Maar echt super gaaf! Was echt super tof en magisch om ze zomaar in het wild te zien!

Maar het volgende moment rijden we met de trein door de sloppenwijk heen en worden we meteen weer met onze neus op de realiteit gedrukt, dat het leven niet altijd een magisch eiland kan zijn met alleen maar palmbomen en zonneschijn. Het was een geweldige week met verschrikkelijk mooie dingen en gave momenten die ik nooit meer ga vergeten! Met mensen die ik nooit meer ga vergeten!

Maar nu wordt het tijd dat ik van mijn roze wolk afstap en dat ik naar terug ga naar de realiteit...

• 02 December 2009 - 16:03

Frits:

Hoi Lieke,

Toen ik de titel zag...dacht ik: nee hé geen verhaal dat Lieke zojuist de mooiste Keniaan die er op de wereld bestaat...heeft ontmoet enz enz. (lees het verhaal De witte Masai maar eens)
    Maar gelukkig is het een ijzersterk verhaal met body en visie. Gaaf om te lezen.

Groetjes
    Frits

• 02 December 2009 - 16:12

Papsie:

Hee meisje,
    Wat fijn om te lezen dat je een hele mooie week hebt gehad. Het is natuurlijk moeilijk om met die contrasten om te gaan, maar ik weet zeker dat jij dat kunt.
    Wederom een mooi verhaal. Succes komende weken en waarschijnlijk tot vanavond op de webcam.

• 03 December 2009 - 18:39

Esmato:

Net al je verhalen nog eens doorgelezen. Wat een ervaringen in zo'n korte tijd. Wij hopen dat je dit in je laatste weken nog voortzet.

• 14 December 2009 - 18:36

Fedde:

lieke liekeee!

ik hoop dat je je nog vermaakt de laatste dagen daar!
    je fotos zijn super toff en je verhalen zijn ook heel goed om te lezen!

hopelijk ga je niet al te hard kapot als je straks in het heerlijke vriezende nederland bent maar anders moet je mij maar komen vergezellen (ik lig thuis langs de verwarming haha)

maar check je binnenkort terug thuis en geniet nog van je laatste dagen daar!

hollaa (:
    x

• 14 December 2009 - 18:36

Fedde:

oh, en onze wereldreis blijft in australie beginnen hoor (A)

• 15 December 2009 - 13:35

Meester Dave & Femke:

Hoi Lieke,

Wat interessant om al je verhalen te lezen. Ik wil je nog veel succes wensen in het verre Kenia. Groetjes van meester Dave en je zusje Femke

• 15 December 2009 - 13:57

Femke :

heej lieke,
    misschien kun je hetb niet lezen maar toch wil ik f fvragen wat is het email adres vann frits moet vragen over de geschiedenis van edukans
    dus misschien bel ff of mail f fterug
    groetjes femke