Living the dream... - Reisverslag uit Bladel, Nederland van Lieke Raes - WaarBenJij.nu Living the dream... - Reisverslag uit Bladel, Nederland van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

Living the dream...

Door: Leacky

Blijf op de hoogte en volg Lieke

13 December 2011 | Nederland, Bladel

Afgestudeerd van het Sintlucas. Daar had ik al 4 jaar over gefantaseerd. Wat zou ik daarna eens gaan doen? Wat voor mooie dingen zal ik eens gaan doen. Wat zal ik gaan studeren? Vragen die komen als je klaar bent met iets.

Ik had kunnen gaan studeren, op kamers kunnen gaan en 5 dagen in de week te laat komen voor school en veel bier drinken. Maar dat heb ik niet gedaan.

Ik heb gekozen om mijn droom na te gaan leven of iets wat er in de buurt komt. 9 maanden, 9 heerlijke maanden in Ethiopia en Kenya. Wauw! Dat ga ik doen! Verdeeld in 4 maanden Ethiopia en 5 maanden Kenya.

Zijn waar ik graag ben, kan doen wat ik wil doen en ondertussen nog eens geweldige mensen en ervaringen opdoen! Wat een combinatie. Wie wil er nu liever school?!

Voor nu... Living the dream SUCKS. 40 uur in de week in een metaal fabriek is niet mijn droomberoep. Maar werken voor iets wat ik heel graag wil dat vind ik dan wel weer speciaal. Leuk nee, de gedachte erachter JA!

Even zakelijke informatie:
Voor de Stichting Be-More ga ik naar Ethiopa, Awassa. Wat ik daar precies ga doen weet ik nog niet helemaal maar dat het ontzettende uitdaging gaat worden staat vast! Ethiopia is nog niet zo lang een project land van hun en ik ga er heen als 3e of 4e lichting en hoe t precies gaat lopen weet ik niet, maar heeeee dat is het mooie van Africa toch?

En in Kenya, jaaaaaa ik ga terug! Na 2 jaar over gedroomd, gefantaseerd, naar terug verlangd ga ik terug! Wat ik tijdens mijn stage heb opgericht/geschreven is nu daadwerkelijk een school geworden en loopt nu met de eerste 10 studenten. Wat ontzettend gaaf! Ik ben benieuwd hoe t er is, wat ze doen, wat voor lessen ze geven en of t lijkt op wat we 2 jaar geleden hebben bedacht. Nouja kortom ik ga eens kijken wat er bij te schaven valt of dat ik van flauwval van geluk! Geen idee wat ik ga tegen komen en wat ik precies ga doen maar heee that's Africa?

Goed genoeg gedroomd voor nu, moet morgen weer gewoon werken dus nog even en dan mag ik mijn tas gaan inpakken en gaan genieten! Iets waarvoor ik de afgelopen 7 maanden hard gewerkt heb!

Liefs vanuit Bladel

  • 14 December 2011 - 06:52

    Frits:

    Hé Lieke,

    Respect voor jouw enorme inzet om je dromen te realiseren. Een echte bikkel. Be more ken ik een beetje en het is een enthousiaste club! Ben benieuwd naar je ervaringen...ik blijf je volgen, maar dat wist je al!!
    Groetjes
    Frits

  • 20 December 2011 - 15:07

    Jolien:

    Living the dream girl! Nog maar 38 daagjes ... zwaar respect voor wat je allemaal doet!
    Mooi dat ik je kom opzoeken in Kenya! Kan nu al niet wachten om jouw school te zien, jouw leven in Kenya en dan vervolgens een rondreis Uganda te doen! Gaat um helemaal worre!

    Zie je snel weer! xxxx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 140350

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 December 2024

Adventures

28 Maart 2013 - 23 September 2015

Ethiopia

28 Januari 2012 - 02 November 2012

Ethiopia

31 Mei 2012 - 02 November 2012

Back to Kenya

09 September 2011 - 14 September 2011

IJsland met Oome Jeroen

01 Maart 2011 - 19 April 2011

Afstuderen in Ghana

11 Juli 2010 - 23 Juli 2010

Onderwijs Expeditie India

30 Augustus 2009 - 28 December 2009

Stage in Kenia

Landen bezocht: