Eerste indrukken - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Lieke Raes - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Leacky

Blijf op de hoogte en volg Lieke

31 Januari 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Salaam,

We zijn er. Na 2 rommelige vluchten en en wachten aangekomen totaal moe in Addis Ababa. Super gaaf. We zijn er dan eindelijk echt.
Waar ik voor heb gewerkt kan nu eindelijk beginnen. Living the dream for real.

So far so good. Heb de zondag door Addis gereden en rondleidingen in allerlei museums gekregen en vanalles gezien gedaan en zelfs Ethiopisch gegeten. Man o man dat is echt echt lekker. :) Btw de italianen heb geprobeerd Ethiopie te koloniseren maar is gefaald maar hebben we de spagetti en pizza achtergelaten. Daar ben ik ze dan wel weer dankbaar voor.

Maandag zijn we naar Awassa of zoals ze het hier schrijven Hawassa gereden. 5 uur busrit met tussen door de traditionele koffiecermenonie. Ik lust eigenlijk geen koffie maar ik heb geen keus hier.. Maar het is wel goede koffie.

Het vrijwilligershuis waar ik woon samen met Tom en Sandra, zoon en moeder, is groot. Erg prettig alleen hebben we nu nog problemen met de sloten die we niet open krijgen. Word aagewerkt. Zelfde geld voor het water waar ook aan gewerkt word.. Is momenteel ook verdwenen. Wat we wel hebben is een twijfelaar bed en kakkerlakken. Ik schrok me gister dood toen hij me recht aan keek toen ik of de wc zat. Ik wist niet hoe snel ik weg moets. Dus heb snel mijn klamboe opgehangen en in mijn bed stopt zodat er niets in kan kruipen, rollen of what so ever. Geen Kitui 2 ;)

Vandaag introductie gehad bij Affini, het project waar ik ga werken. En het is een leuke staff, met mensen die echt vooruit willen en blij zijn met de samen werking met Be More. Dus we hebben er zin in.

Morgen om 6.00 word ik opgehaald en gaan we naar de berg toe om te helpen. Heb er zin in. Heb trouwens mijn eigen vertaler gekregen en hij is tof en aardig. Dus ben benieuwd hoe de samenwerking gaat verlopen. Heb in ieder geval erg veel zin in.

Ik laat weer wat weten als ik weer wat meer gedaan heb en hoe t project zich ontwikkeld. Voor nu is het leuk en is alles nieuw maar wel prachtig.

Heel veel liefs vanuit een sneeuwloos Ethiopie!

Lieke

  • 31 Januari 2012 - 11:42

    Smam:

    ha meisje,
    fijn dat er pizza en spaghetti is, nu nog friet en frikandellen introduceren en het komt helemaal goed. succes met de sloten en het water, toch wel lekker een warme douche na het lopen in de sneeuw, hihi
    ga er voor

  • 31 Januari 2012 - 11:49

    Floor:

    Hoi Liek!

    Een eigen vertaler, wow zeg.
    Uit het verhaal spat jouw zin in het hele avontuur er vanaf! Leuk om te lezen.
    Dat van die kakkerlak (maar dan in de klamboe) komt mij heel bekend voor, haha.
    Enjoy your piiiizzzaaa, voordat je overgaat op eieren ;)

    xxx

  • 31 Januari 2012 - 11:49

    Floor:

    Hoi Liek!

    Een eigen vertaler, wow zeg.
    Uit het verhaal spat jouw zin in het hele avontuur er vanaf! Leuk om te lezen.
    Dat van die kakkerlak (maar dan in de klamboe) komt mij heel bekend voor, haha.
    Enjoy your piiiizzzaaa, voordat je overgaat op eieren ;)

    xxx

  • 31 Januari 2012 - 17:17

    Jolien:

    Jaaaaaaaaa je bent er! Supertof supertof supertof! Ik vroeg me al af wanneer we iets van je zouden horen :D Het klinkt allemaal weer mega-Afrikaans, DUS top! Ben erg benieuwd naar je 6-uur-op-en-de-hele-dag-werken-ervaringen, die ik ongetwijfeld de volgende keer ga lezen! Goed bezig meid, ik kijk uit naar je volgende verslag! Liiive the dream!!

    Oh en ik heb een baan :) Dus ik mag ook weer gaan dreamen om te liven ;)

    Enjoy!!

  • 31 Januari 2012 - 18:13

    Dirkie:

    Ha Meisje.

    Ik heb mijn collega's op de hoogte gesteld dat jij nu in het afrikaans bent. Ik denk dat ze zo nu en dan wel eens gaan kijken hoe jij het maakt. Ondertussen genieten van alles om je heen en toch ook weer hardwerken (gaat dat samen?).
    En wederom zitten we iedere dag uit te kijken of er al een nieuwe blog is want die zijn (ondanks de stijl en spelfouten :-p) erg leuk om te lezen.
    Meisje, ik hou van je en ben ontzettend trots op je.

    Toedels

  • 31 Januari 2012 - 21:36

    Gerry Van De Weterin:

    Hey Lieke.

    Nog toitoi he ik was het vergeten je was weg voor ik er erg in had.

    T ga je goed .

    Dikke knuf Gerry

  • 01 Februari 2012 - 07:58

    Rene Sauve:

    Lieke, mooie projecten in een omgeving die het waard is. Hopeijk kikt het met je persoonlijke vertaler. Maak er een goed (klein) jaar van en rijg deze kraal van levenservaring aan je al kleurrijke halssnoer. Succes Rene (collega Dirk)

  • 01 Februari 2012 - 09:41

    OompjeJeroen:

    Eindelijk ze is er.
    Geniet er van.
    Tip 1: Je tekst controleren voordat je hem definitief plaatst.
    Vraag 1: Waar zijn de wist je datjes.

    Groetjes

  • 01 Februari 2012 - 21:10

    Julliioooooo:

    Klinkt goed lieve Lieke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 140393

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 December 2024

Adventures

28 Maart 2013 - 23 September 2015

Ethiopia

28 Januari 2012 - 02 November 2012

Ethiopia

31 Mei 2012 - 02 November 2012

Back to Kenya

09 September 2011 - 14 September 2011

IJsland met Oome Jeroen

01 Maart 2011 - 19 April 2011

Afstuderen in Ghana

11 Juli 2010 - 23 Juli 2010

Onderwijs Expeditie India

30 Augustus 2009 - 28 December 2009

Stage in Kenia

Landen bezocht: