Change - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Lieke Raes - WaarBenJij.nu Change - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

Change

Door: Leacky

Blijf op de hoogte en volg Lieke

03 Mei 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Regen, regen en nog eens regen. de eerste keer was ik daadwerkelijk blij om het te zien. Donkere regen wolken met zware bliksem maar toch na 2 weken elke dag regen ben ik het toch wel een beetje beu. Lijkt Nederland wel...
Voordeel, het is wel heel erg goed voor het land. Voor bevestiging zal ik jullie toch echt door moeten verwijzen naar de foto's want met woorden kan ik niet uitleggen hoe mooi het is geworden en hoe gaaf het land er nu uitziet.

Degelijke veranderingen die ik kan zien, wat de regen doet. Wat we niet kunnen zien is wat we teweeg brengen bij de mensen, maar soms heel soms komt het naar voren. Het is fijn als je de berg op loopt (hijg,steun,puf) en boven LIEK, LEACKY hoort en dat je een warm welkom, knuffels en kussen krijgt. Dan denk je, ja daar doen we het voor! Ik word elke keer weer warm vanbinnen als ik de berg op loop. Daarnaast als je bij huisbezoeken mensen dingen ziet veranderen. Afwasmiddel is aangeschaft, de keuken en de wc is gescheiden, de koeien niet meer in de keuken staan en dat mensen aan anticonceptie gaan doen is nog mooier dan de groene berg!

Daarnaast is het ook bijna klaar, nog 2 1/2 week project en dan is het gedaan. Om van al die mensen afscheid te moeten gaan nemen, ja dat gaat een zware laatste week worden. Elke keer als we het Ararso nu vertellen trekt hij een pruillip en wil hij er niets over horen. Want Liske en Lieke blijven nog 7 maanden. Absoluut, geen discussie mogelijk. Was het maar zo'n feest... Gelukkig heb ik genoeg om naar vooruit te kijken in Kenya maar het gaan zware laatste weken worden. Geweldig genieten van alles wat er nog wel is en alles wat we nog mogen doen maar afscheid nemen daar wil ik voorlopig nog niet aan denken.

Goed nieuws, we hebben een huis voor Affini gevonden en moeten alsnog volgende week gaan verhuizen. Dus nog voor anderhalve week gaan we in het nieuwe huis wonen. Daarnaast komen er 10.000 planten per berg aan... Wij weten nog niet helemaal waar we ze moeten gaan laten maar goed. Daarnaast weten nu de mannen en de vrouwen hoe ze condooms moeten gebruiken en dat ze op hun geld moeten letten. Dus genoeg positieve dingen :).

Ik ga mijn avondeten eten en ik ga de volgende keer vertellen hoe het afscheid was...

Heel veel liefs
Lieke

foto's : https://picasaweb.google.com/102275942779228182325/Ethipia?authkey=Gv1sRgCLaTnqGvjoHWcQ

• 02 Mei 2012 - 19:59

Smam:

sterkte en geniet nog een beetje

• 03 Mei 2012 - 07:59

Renée:

Geniet van je weekje daar, en hoop dat je een fijn afscheid hebt van iedereen daar.
    Leuke foto's!
    Mail je snel :)
    xxx

• 04 Mei 2012 - 08:41

Gerry Van De Weterin:

Hoi Lieke .
    wat een leuk verslag.
    Maak er een leuk afscheid van en denk maar zo je wereldje wordt steeds breder en je krijgt er weer veel voor terug.Leuke foto.s.

Groetjes gerry

• 04 Mei 2012 - 09:08

Nicoline:

Zou graag even komen kijken! ben erg nieuwsgierig hoe Ethiopie er nog groener uit kan zien!
    Succes met de laatste week...Vooral de laatste dag!
    Dikke kus

• 07 Mei 2012 - 13:26

Jolien:

Super wat je allemaal al bereikt hebt! Wat jullie gedaan hebben! Die kleine veranderingen, daar doe je het voor! Geniet geniet geniet van de laatste weekjes en van de warmte in het afscheid!

Liefs!

• 11 Mei 2012 - 18:02

Monique:

Hoi Lieke,
    Vandaag pas je laatste reisverslag gelezen en net als andere verslagen boeiend, uitgebreid, veel lieve mensen om je heen. De foto's zijn altijd zeer verhelderend want vanuit het kille Nederland krijg je het vanzelf waar van je verhaal en de ervaringen.

Vandaag wordt je 21 en dat laten we toch niet voorbij gaan zonder aan je te denken. Ik wens je nog een leuke dag en hopelijk is het alweer wat droger daar bij jullie.

Een goede reis naar Kenia en tot het volgende reisverslag.

Liefs Monique