polle polle - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu polle polle - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

polle polle

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

05 September 2009 | Kenia, Kitui

jongens jonges wat is Kenia mooi!
Echt de warmte die er van de mensen af komt, overal waar je komt hoor je wel Muzungu (blanke) maar dat is niet erg! en overal Habari of Jambo! echt iedereen wil je aanraken of voelen van of wij wel echt blank zijn. Dus vet hilarisch.

Wat verder ook hilarisch was is het tijdsbesef hier. mensen die spreken hier iets af om 10 uur en om half 12 zijn ze er eindelijk eens, of de afspraken worden gewoon nog een dag of 2 verzet. Want wat maakt het ook uit. Ghehe

Heb wel eindelijk mijn ICT student ontmoet. Ze heet Ann en ja het is een meisje, duh.. Maar goed ze kan helemaal niets van film of wat dan ook, maar ze wil wel alles heel graag leren dus dat is wel fijn! Ze gaat mij de komende 3 maanden stalken, en mij volgen en samen filmen, monteren. Daarnaast komt Hope, een ander meisje van de ICT ook af en toe langs om te komen om ook iets mee te pikken van het filmen. Dus dat is wel echt wel gaaf!

Daarnaast is ongeveer iedereen aangekomen en wordt het ook echt vet gezellig en druk. We zijn zelfs zo dapper geweest om met z'n alle uiteten te gaan. We moesten wel 3,5 uur wachten op eten maar dan is het ook wel de moeite waard. ghehe
Daarna zijn we naar Riverside geweest. Tha place to be... blijkbaar. wel te grappig. Echt met een groep van 20 muzungu's zijn we naar de plaatselijke discotheek geweest. Maar omg de muziek is of kikamba of reagge of oude muziek van 10 jaar geleden (vengaboys, bon jovi.. maar dan de oude versies) Maar gelachen man! Echt te grappig want iedereen is aan het dansen en word van alle kanten aangereden door een donker persoon. Ghehe. Echt prachtig. Zeker voor herhaling vatbaar!

Daarnaast is zon beetje iedereen gewent dat het hier nu 'koud'is. 25 graden. En zelfs wij vinden het nu koud. En nog steeds dat je wc niet goed kan door trekken,
het gaat onder het motto:
'IF IT'S YELLOW LET IS MELLOW, IF ITS BROWN FLUSH IT DOWN'
zo dus dan weet je wat te doen. gehe
het is nog wel even wennen dat er gewoon op dinsdag en vrijdag geen stroom is. of ja na half 7 savonds pas weer. dus dat is wel vreemd. Maar alles is hier goed te doen!

Ik kijk uit naar volgende week als we vanalles kunnen gaan doen. Of ja je weet maar nooit van polle polle betekend langzaam langzaam...
en dat is het zeker hier!

Polle Polle...

• 06 September 2009 - 20:07

Loes:

Lieke!! Wat leuk je gisteren even te horen aan de telefoon! :D De film is super! Echt mooi gedaan hoor! Ik ga je zo snel mogelijk de foto's en filmpjes mailen die ik heb gemaakt, hoop dat daar iets van doorkomt in Kenia!

Geniet er lekker van!
    Liefs, Loes

• 08 September 2009 - 10:17

Meryem:

Hai Lieke!

Wat leuk om je verhalen te lezen! En dat polle polle komt me zo bekend voor haha!

Have Fun!