It's Africa - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu It's Africa - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

It's Africa

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 September 2009 | Kenia, Kitui

Jongens jongens, na een hoop gedoe op het hoofdkantoor hier is het me dan toch eindelijk gelukt om een beetje internet te vinden! Ik val om de 3 seconde uit maar ik ga het proberen!

Kenia! We zijn er eindelijk! Na een lange vlucht, van 14 uur reizen zijn we aangekomen in de hoofdstad Nairobi! We moesten overstappen in Londen, waar mijn portomonnee gejat was.. dus drama drama drama! gelukkig is het nu allemaal geblokeert en opnieuw aangevraagd! dus dat is wel fijn!

Het was allemaal wel even wennen aangekomen in het hotel, de kleine busjes waar je je hoofd stoot bij elke hobbel die de weg heeft, en de weg heeft er veel. Zoals Jan-Jouke zei: het is net een achtbaan! Maar goed aangekomen in het hotel waar we 2 nachten zouden zijn valt alles reuze mee en hebben we zelfs een dagje in Nairobi om iets te doen.. Wat mij wel een beetje tegenstaat omdat het niet klopt met mijn gevoel, om toeristische dingen te gaan doen in een ontwikkelingsland, maar goed voor het groepsgevoel..

Dus de volgende ochtend op naar een wannabe safari. ghehe. We zijn met giraffe gaan knuffelen, baby olifantje gaan kijken , krokodillen gezien en een of andere vage dansvoorstelling.. beetje duf maar aigth. komt goed i guess.

daarna werd het ons eindelijk duidelijk wat nu de bedoeling is voor de volgende dag. Op naar Kitui waar wij dus de komende 3 maanden gaan zijn. Maar hoelaat was ook nog maar de vraag om 10 uur klaar staan, wat uiteindelijk 11 uur werd. Na 4 uur lang met z'n 10e en alle bagage opgevouwen in een bus zaten waren we aangekomen in Kitui! :) dat was zeker nice om te zijn, maar wat verwacht je als je aankomt, dat er in iedergeval een bed klaar staat of ja niet dat je die zelf nog in elkaar hoeft te zetten, maar goed.

We moesten dus eerst onze kamer leeg maken, want die stond tot aan het plafond vol.. Daarnaast moesten er nog 6 bedden in elkaar worden gezet en kregen we te horen dat er geen stromend water is.

Je merkt hier aan alles dat de droogte hier heel erg is. We moeten al het water wat wij gebruiken hergebruiken, dus de wc doorspoelen met het water waar je mee hebt afgewast of gedoucht.. zover je het douchen kunt noemen. het is meer water over je heen gooien en zelf in een afwasbak staan. Dus douche is ee hele taak! Maar dan denk je toch nog wel een keertje er bij na wat je met water doet en wat het betekend.

Ik ga nu wachten tot dat mijn buddy hier in SASOl er is en dat het Eindelijk duidelijk wordt wat er nu precies de bedoeling is.. Wat eigenlijk nog niemand weet.. Maar goed

That's Africa!

Liefs Lieke

• 02 September 2009 - 09:34

Opa En Oma Raes:

Lieke we hebben jouw 1ste verslag gelezen.
    Onze complimenten voor de film over Oeganda...
    Keurig. Wij blijven je volgen.

• 02 September 2009 - 12:08

Smam:

Hoi meisje,
    fijn dat alles nu een beetje goed gaat komen, alles werkt op z'n afrikaans maar daar zul je wel aan wennen, geniet en doe je ding,
    cu

• 02 September 2009 - 12:28

Simone:

Hey Chickaa
    waarom verlies je je portemonnee dan ook?! zucht haha :p zo typisch gelukkig dat je alles apart had ingepakt ;)

Tip om het douchen aangenamer te maken: take your bathduck with you!

• 02 September 2009 - 20:49

Loes:

Lieve Lieke!

Ik had je zondag willen bellen, maar me niet bedacht dat jij toen al naar Kenia aan het reizen was (en hard op zoek naar de jatter van je portemonnee ook waarschijnlijk, balen zeg!) Vrijdag ging ik het echt niet redden en door btje vervelende omstandigheden ook helemaal niet meer aan gedacht. Sorry! Had je graag nog even een hele goede reis willen wensen, maar zo te zien is dat goed gelukt!

Ik ga al je verhalen bijhouden op deze site en ben heel erg benieuwd wat je allemaal gaat meemaken daar! Komt vast helemaal goed!

Vergeet in elk geval niet om ook lekker te genieten, zo'n mooie kans als jij nu hebt gegrepen is niet voor iedereen weggelegd!

Liefs, Loes
    (je weet wel, van Oeganda...)

• 02 September 2009 - 20:50

Loes:

Ohja, reken maar dat we de studenten zullen inwrijven dat jij gezweet en gezwoegd hebt op die dvd! Kijken en leuk vinden zullen ze m! :D haha! Ik ben heel benieuwd...

• 03 September 2009 - 19:14

Maud En Ook Roel:

Lieketje!
    Maar afwachten en succes met wennen en genieten:) Maar dat zal vast wel goed komen jouw kennende.. we gaan je volgen!!!

• 05 September 2009 - 14:36

Martini!!:

Haay Lieve Liek! =D
    Klinkt allemaal Helemaal geweldig!!! Spannend hoor dat avontuur van jou!! ik blijf je volgen Lieverd!!
    Kus&Kroel!
    Kus van Tien!