Good Morning Holland!! - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu Good Morning Holland!! - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

Good Morning Holland!!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

09 September 2009 | Kenia, Kitui

We zijn nu 10 dagen in Kenia, en zoals Joanna's blog heet Muzungu's intergrating. We doen ons best maar onze huidskleur blank, ondertussen bij de meeste mensen rood want iedereen is wel een beetje verbrand, thank god dat ik het niet ben! Maar goed.

Even over mijn project, het vordert gestaag. Tijd is hier een onbelangrijke factor waardoor we eigenlijk vrij weinig kunnen doen. Maar ondertussen heb ik al 2 vergaderingen gehad en dat gaat de goede kant in. Ik weet nu naar welke scholen ik moet: Sombe (meisjesschool, daar zit ook een architectenteam, die gaan daar wc bouwen, het is wel 2 uur rijden maar hee je moet er iets voor over hebben), Mulango Polytechnic ( een school dicht bij Kitui in de buurt maar wel ver genoeg om daar ook te moeten verblijven, er zit daar een groepje die een stenenpers aan het maken is) en Kyondoni (een school ook weer net buiten Kitui maar deze keer kan ik het elke ochtend reizen ipv daar te gaan slapen). De scholen ga ik ook in deze volgorde af omdat het over een maandje regenseizoen is en dan valt er gewoon niet te reizen over de onverharde wegen. Dus eerst op naar Sombe. Maar eerst moet ik hier de ''praktijkwijzer'' introduceren maar niemand lijkt te snappen wat ik bedoel of wil.

Ondertussen ben ik weer geruild van Buddy, heb nu Hope. Heel aardig meisje, haar ouders zijn ook echt vet aardig, ze hebben hier een kapsalon die goed loopt. Heb ik gister ongeveer 2.5 uur gezeten omdat Diedeke haar haar in wou vlechten. Maar wat een fabriek is dat toch zeg! Sodeju!

Maar goed ze weet ook weer helemaal niets van film af maar wil wel graag vanalles proberen! Dus dat moet wel weer goed komen!

Daarnaast heb ik gister gekookt :O jaaa Hamburgers met Toast :D mmmmmmm als je er even wat dingen bij had gedacht dan was het zowaar een broodje hamburger.. mmm

Het eten valt me wel zwaar maar goed het is een kwestie van mijn maag die zich aan moet gaan passen aan dit eten, en aan het water.

Maar goed we gaan gestaag voort met wachten op dingen. Ondertussen ga ik even Hope wat dingetjes uitleggen en mijn gezicht uit de kreukels halen want sodeju ik ben echt GEEN ochtendmens!!

Liefs Lieke

  • 09 September 2009 - 12:34

    Marcel:

    Ha die Lieke,
    Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt, je eigen McDonalds klaar kunt maken en lekker kan uitslapen (?). Tot over 110 dagen.

  • 09 September 2009 - 12:43

    Laura (oeganda):

    Lieke!

    wat een mooie film heb jij gemaakt! echt super! We hebben je wel gemist hoor afgelopen zaterdag. Ik ga je ook zeker volgen, dus ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaaltje :) Ik wens jou een hele fijne tijd toe en take care! Veel liefs van Laura

  • 09 September 2009 - 12:45

    Smam:

    hoi meisje,

    "praktijkwijzer": denk aan Frits, als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat, probeer het eens op een andere manier te benaderen.
    Geniet van alles om je heen, het is fijn dat deze site aftelt................

  • 09 September 2009 - 18:12

    Joyce (Oeganda):

    Heej Lieke,

    leuk om je verhalen te lezen, ik ga ze zeker volgen! Komt helemaal goed daar volgens mij!
    Veel plezier en succes.

    Liefs Joyce

  • 09 September 2009 - 21:08

    Jet En Erik:

    Het geheim van de smaak van de McDonalds burgers zit 'm vooral in de saus.
    Ik heb hier ongeveer het recept voor die saus :D
    Ingredienten
    5 Eetlepels mayonaise
    4 Eetlepels ketchup
    2 Eetlepels Piccalilli
    1/2 Eetlepel Chilli saus
    1/2 Eetlepel azijn
    1/2 Eetlepel zout
    1 Eetlepel suiker
    1/4 ui
    bereidings wijze
    Mix de mayo ketchup piccalilli en chilli. Snij een kwart van een ui in hele kleine blokjes. Roer alles goed door. Gooi er dan 1/2 Eetlepel azijn, 1/2 Eetlepel zout en 1 Eetlepel suiker bij. Mix het nog een keer goed door.
    Zet het recept ongeveer 30 seconde in de magnetron. Laat het daarna minimaal een uur afkoelen in de koelkast

    SUCCES EN EET SMAKELIJK

  • 09 September 2009 - 21:12

    Loes:

    Geniaal Lieke, echt leuk om te lezen! =D
    Ik wil ook!!! ;)

  • 10 September 2009 - 15:48

    Esther:

    Hey Maat!

    Wat ben je goed bezig!!
    Krijg meteen kriebels van je verhalen, je maakt weer dingen mee die je nooit meer zal vergeten!
    Tip van de dag, vooral geen stress...
    Hoe staat het met de Lariambijwerkingen?
    De groeten uit het altijd mooie Alkmaar.
    Kus Es

  • 10 September 2009 - 17:22

    Dirk, Je Ouwe Leraar:

    Heee Lieke,
    Benthe heeft me je kaartje gegeven. Je bent goed bezig. Hou je taai. Ik zit achter een heerlijk bord eten


  • 12 September 2009 - 15:20

    :

    Hey Lieke,

    Wat gaaf!
    Geniet van alles dat je daar doet, ziet en meemaakt!

  • 12 September 2009 - 16:28

    BO:

    whau lieke egt helemaal de bom:D
    klingkt alemaal onweis tofv.

    ben beniewd hou hedt alemaal gaadt lopen seg!
    pasz goudt op en heel fveel plesier!

    liefs xx

  • 12 September 2009 - 21:43

    Marieke:

    Hee wijfiee!!
    Wat heb jij het ongelooflijk heerlijk daar he. Ben erg jaloers. Echt een super ervaring:D lees natuurlijk trouw je verhaaltjes om je toch een beetje te kunnen volgen. Ik heb de film gezien: super gedaan. Tijdens deterugkomdag was ik er ook helaas niet bij, was tijdens het stappen er onder uit gegaan: recht op mijn gezicht. Auw: lag goed open en was bont en blauw! Gelukkig weer geneze!! Nou meid... maak er wat van daar, doe je best en geniet er maar goed van!!!
    Kuskus

  • 15 September 2009 - 16:12

    Jolanda (Oeganda):

    Heey Lieke!

    Wat super leuk om te lezen, jouw verhalen!
    Heel veel succes, maar vooral ook kei veel plezier!

    Liefs, Jolanda

  • 15 September 2009 - 17:28

    Renee:

    Lieke Lieke Lieke Lieke Lieke!!!
    Klinkt allemaal mega relaxed! Een stuk beter als gestresst nederland...
    Hoe gaat het nu met je?
    Dikke kus!
    Renee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kitui

Stage in Kenia

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2010

Back

02 December 2009

De Grote Roze Wolk

26 November 2009

Volgende halte Lamu

20 November 2009

Finished..

08 November 2009

Rennen opstaan en weer doorgaan
Lieke

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 140392

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 December 2024

Adventures

28 Maart 2013 - 23 September 2015

Ethiopia

28 Januari 2012 - 02 November 2012

Ethiopia

31 Mei 2012 - 02 November 2012

Back to Kenya

09 September 2011 - 14 September 2011

IJsland met Oome Jeroen

01 Maart 2011 - 19 April 2011

Afstuderen in Ghana

11 Juli 2010 - 23 Juli 2010

Onderwijs Expeditie India

30 Augustus 2009 - 28 December 2009

Stage in Kenia

Landen bezocht: