Zon, Zee en Overgeven - Reisverslag uit Accra, Ghana van Lieke Raes - WaarBenJij.nu Zon, Zee en Overgeven - Reisverslag uit Accra, Ghana van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

Zon, Zee en Overgeven

Door: Leacky

Blijf op de hoogte en volg Lieke

28 Maart 2011 | Ghana, Accra

Afgelopen week is het een lekker rustig weekje gehad. Moet nu toch eens heel hard gaan denken wat we van de week eigenlijk gedaan hebben... Dat is een goed teken toch? ;)

Disndag ben ik met Diedeke naar het ziekenhuis geweest omdat ze last had van nouja van iets. En die dokter prikt 2 keer in haar buik en verklaard dat ze zwanger is... Ik heb echt gelachen en ook mezelf geirriteerd. We hebben 2,5 uur gewacht voordat we de dokter uberhaupt konden zien en dan zegt hij dit. Wie denk hij wel dat hij is. Maar goed. Uiteindelijk niets ergs en met wat multivitamine zijn we er zo weer boven op.

Ik ben deze week zelf ook niet helemaal lekker geweest, flinke koorts gehad en veel overgeven en natuurlijk de wel bekende diarree. Ik heb er weer van genoten. Gelukkig ging het vrijdag een stukje beter.

Ik ben donderdag met Diedeke loangs haar project gegaan bij FrankEve. Kelly vroeg me of ik daar ook een filmpje van zou willen maken en ben daar maar meteen op missie voor gegaan. Diedeke zou de praktijk lessen gaan volgen. (sorry Kelly en mark als ik weer iets fouts uitleg maar doe mijn best ;))
FrankEve is een praktijk gericht school die meisjes een vak leert en zo dus vooruit kunnen komen in de arbeidsmarkt. Ze zijn niet helemaal op de hoogte van hun financiele status en daarom is Diedeke daar, om ervoor te zorgen dat er meer structuur in komt. Dat ze een idee gaan krijgen hoeveel erin komt en hoeveel eruit gaat. Dus dat is wel iets moois. En om de stichting meer naamsbekendheid te geven maak ik daar weer een filmpje over.

We hebben de kookles en de patroon-tekenles gevolgd. Heel grappig om te zien dat je eerst denk, waar is iedereen mee bezig en de structuur is hier ver te zoeken maar als je goed kijkt zie je dat elk meisje haar eigen tafel heeft en dat het schoon is en iedereen om de beurt mag koken en dat iedereen wel heel gestructureerd aan t werk is. Heel mooi om te zien.

Vrijdag kwamen de ouders van Anouk en serieus het leek wel sinterklaas! Heerlijke pringels en kaas en pindakaas! en schepsnoep van de kruidvat! MWhaha heerlijk. De ouders van Anouk nemen ons mee naar een beache house in Cape Coast! Heerlijk. Gewoon even lekker relaxen en lekker genieten van de rust. Even geen kiddo's om je heen en geen geit die om half 6 begint te mekkeren of de schrale haan die om 5 uur denkt dat het al dag is... Vreemd

Zaterdag zijn we met de ouders van Anouk naar Kakun geweest. Dat zijn touwbruggen waar je overheen kunt lopen en dan kun je de rain forest zien. Heel gaaf hoor maar echt ik was vergeten dat ik daar eigenlijk niet zo heel goed in ben. In hoogtes dan. We moesten eerst omhoog lopen waardoor iedereen heel erg kapot was. Echt niet normaal. Maar goed daarna meosten we ook nog die bruggen over. God volgens mij kun je op de foto's precies zien hoe ik me voel... haha

Daarna gewoon heerlijk een dag op het strand geweest. Enorm lekker gespeeld met de golven samen met Anouk. Het waren enorme golven maar de stroming was naar het land toe dus vandaar dat we wel konden zwemmen. Cool en heerlijk om te doen. geloof dat mijn kleurtje ook wel mee werkt! haha Benthe pas maar op.

En nu maandag ochtend weer terug op kantoor en lekker werken. Cool.. haha Nee het was enorm leuk om de kinderen weer te zien. Heb ze stiekem toch echt wel gemist en vond het een vreemd gevoel van thuis komen hier in het childrens home. Dus fijn!

Nou jongens ik moet weer gaan werken.

Veel liefs vanuit Ghana
Lieke

en de foto's

https://picasaweb.google.com/116089117492621990885/Ghana#

  • 28 Maart 2011 - 11:58

    Smam:

    hoi meisje,
    fijn dat je het leuk hebt gehad, weer een drukke week, nederlands typen gaat je steeds slechter af, hihi, leuk om te horen dat je de kids gemist hebt. Hier gaat alles goed, het is voorjaar.....

  • 28 Maart 2011 - 17:33

    Nicky:

    de bruggen waren fantastisch! haha... ik ben trots op je, meid.

  • 30 Maart 2011 - 18:51

    Renée:

    Lieve Lieke,

    Fijn dat het goed gaat daar, wel vervelend van de lichamelijke klachten..... Geniet daar!

    Kus!

  • 31 Maart 2011 - 09:19

    OompJeroentje:

    Zo nu eens contact zoeken op een andere wijze dan de telefoon met smsjes en telefoontjes van onbekend nummer.
    Mooi dat je plakkies hebt gevonden het verhaal hoor ik nog wel. Want je haalde aan dat het weer een aparte ervaring was.
    Fijn dat je weer rust hebt gehad, kun je nu weer van de geit en schrale haan geniet en gelukkig is klok hier verzet en kraait ie voor onze tijd weer een uurtje later. En trouwens ik had er toch geen last van. Ook niet van de geit trouwens.
    Als ik alles zo lees, lijkt het meer een vakantie dan werk ;} maar dat zal wel weer aan mij liggen.
    Ik zie je chagrijnige kop wel weer over een paar weken. Geintje je bent altijd het schijnende en vrolijke middelpunt in de omgeving.

    Maak er wat moois van.

    Toedels

    Ikke

  • 31 Maart 2011 - 09:21

    OompJeroentje:

    En je hebt ergens aan geërgerd, en die Dokter was jou aan het irriteren!
    dat moest ik nog even kwijt

    Toedels

    Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 140380

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 December 2024

Adventures

28 Maart 2013 - 23 September 2015

Ethiopia

28 Januari 2012 - 02 November 2012

Ethiopia

31 Mei 2012 - 02 November 2012

Back to Kenya

09 September 2011 - 14 September 2011

IJsland met Oome Jeroen

01 Maart 2011 - 19 April 2011

Afstuderen in Ghana

11 Juli 2010 - 23 Juli 2010

Onderwijs Expeditie India

30 Augustus 2009 - 28 December 2009

Stage in Kenia

Landen bezocht: