Flarden van Africa - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu Flarden van Africa - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

Flarden van Africa

Door: Leacky

Blijf op de hoogte en volg Lieke

29 Oktober 2012 | Kenia, Kitui

Hoe begin ik met uitleggen wat er in de afgelopen maanden is gebeurd dat ik niet heb geschreven. Ik heb al 10 pogingen gedaan en elke keer komt er een onsamenhangend verhaal uit waarbij ik al de draad kwijt raak.

Ga ik vertellen over Uganda en hoe geweldig het was. Ga ik vertellen over dat ik Isaac in Gulu heb opgezocht, over de crazy boda’s in Kampala. Over mijn ouders die naar deze kant van de wereld zijn gevlogen samen met mij 2 weken lang Kenya hebben verkent zoals ze dat nooit hadden verwacht. Dat ze mij op dingen van Kenya hebben gewezen die voor mij al dood normaal waren, zoals het afval op de grond, de taxi betalen als je terug gaat of mensen bellen om je ergens heen te brengen. Zal ik vertellen over het feit dat mijn lichaam Nederlands eten niet meer aan kan en ik zelfs zin in rijst heb. Of zal ik vertellen hoe Jolien en ik door Kenya zijn gecrossed op een boda. Of zal ik vertellen hoe ik Cedrik het zoontje van Mercy heb leren fietsen. Dat ik liefde heb gezien voor vele mensen. Mensen die voor elkaar zorgen. Of zal ik vertellen hoe ik al bijna 1,5 maand bij een Kenyaanse familie mag wonen en zwaar goed voor mij zorgen. Of zal ik vertellen hoe waanzinnig de kust in Mombassa is? Of hoe Tiffany en ik genoten hebben van onze nachtbus terug naar Kitui? Dat ik naar zwembaden ga om te douche omdat het water te kort erg groot is. Of zal ik vertellen hoe ik Kenyaans heb gedanst in Envy met de nieuwe Nederlanders? Of zal ik vertellen hoe erg ik heb genoten van het verjaardagsfeestje van Mark? Of dat Kitui de eerste regens heeft gehad maar dat het nog steeds niet genoeg is. Dat ik dit keer het land droog heb zien worden in plaats van dat ik het groen heb zien worden. Dat ik enorm veel om deze mensen ben gaan geven en afscheid nemen loodzwaar is.

Het zijn flarden van een waanzinnige reis. Een reis vol met mooie mensen, liefde en avonturen. Een reis met hoge pieken en dalen. Ik heb enorm genoten van Africa in al haar facetten. Ik krijg het hele verhaal niet op papier en ik kan niet meer zeggen dan dat ik enorm heb genoten van deze reis en ik ontzettend dankbaar ben dat ik alle super gave, lieve, toffe mensen heb mogen leren kennen. Deze 9 maanden hebben mij meer geven dan ik ooit had kunnen dromen! TIA

Ethiopia, Kenya and Uganda dankjewel voor deze geweldig mooie tijd!
Ik ga julllie missen!

Liefs
Lieke

  • 29 Oktober 2012 - 09:49

    Papsie:

    Wauw, wat heb je ontzetttend veel gedaan, en leuke dingen meegemaakt. Ik krijg er een dikke strot van als ik je verhaal weer lees. Dit nemen ze je nooit meer af. Liefs

  • 29 Oktober 2012 - 09:59

    Frits:

    Het blijft top om je verhalen te volgen!!
    Groetjes
    Frits

  • 29 Oktober 2012 - 11:42

    Joanna:

    Mooi! Mooi! Mooi!

    En besef je, het afscheid hoeft niet voor altijd te zijn. Als je hart er ligt (wat ik meteen geloof) dan zul je veel (dingen, mensen en plaatsen) weer wederzien.

    Succes met gedag zeggen... Dat zal geheid moeilijk worden!

    Liefs, Joan

  • 29 Oktober 2012 - 18:26

    Connie De Haas:

    Lieve Lieke,
    Een mooi verslag en bedenk maar bij het afscheid nemen dat er hier weer heel veel mensen zijn die enorm veel om jou geven.
    groet van Connie

  • 30 Oktober 2012 - 10:28

    Tiffany:

    Tuurlijk die geweldige busrit :')

  • 30 Oktober 2012 - 11:02

    Jolien:

    Kippenvel...

    Prachtig omschreven meis!
    Heel veel sterkte met afscheid nemen chick, maar vergeet vooral niet te genieten!!
    Van boda's, Steve, Kitui, de familie Freedom, de Mercy's, Cedrik, de marktjes, de samosa's, de geuren, de geluiden, de mensen, de warmte, de liefde!!!!

    TIA for sure...
    Denk aan je!!! Kus!

  • 02 November 2012 - 14:26

    Rieky:


    Wat een belevenissen, kan me indenken dat 't moeilijk voor je is om 't allemaal op te schrijven.Maar ik vind het geweldig dat je zo met iedereen daar begaan bent, en zoveel liefde en warmte daarvoor krijgt, daarom zal 't moeilijk zijn om ze gedag te zeggen. Heel veel sterkte, goede reis en tot ziens !!

    Dikke knuffel Rieky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 869
Totaal aantal bezoekers 140394

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 December 2024

Adventures

28 Maart 2013 - 23 September 2015

Ethiopia

28 Januari 2012 - 02 November 2012

Ethiopia

31 Mei 2012 - 02 November 2012

Back to Kenya

09 September 2011 - 14 September 2011

IJsland met Oome Jeroen

01 Maart 2011 - 19 April 2011

Afstuderen in Ghana

11 Juli 2010 - 23 Juli 2010

Onderwijs Expeditie India

30 Augustus 2009 - 28 December 2009

Stage in Kenia

Landen bezocht: