Children, sweat and smile - Reisverslag uit Accra, Ghana van Lieke Raes - WaarBenJij.nu Children, sweat and smile - Reisverslag uit Accra, Ghana van Lieke Raes - WaarBenJij.nu

Children, sweat and smile

Door: Leacky

Blijf op de hoogte en volg Lieke

03 Maart 2011 | Ghana, Accra

Zo zo van mijn internet van een half uur duurde het al welgeteld 8 minuten om op deze site te komen. Wat een internet wat een internet.
We zijn er dat is het belangrijkste, toch?
De vlucht ging goed, het was even haasten in Londen maar ik heb mijn portomonee nog en ik heb frietjes gegeten! Jeej! Vlucht ging goed en was niet al te spannend. Nog met een man van de BBC gepraat, journalist en was weer een mooie disussie. Het ging over het standaart beeld dat mensen van Africa hadden en of dat nu waar was of niet. Dit antwoord laten we nog even in het midden want we waren er nog niet uitkomen.
Goed, het moment dat we heb vliegtuig uit mochtenm, what a joy! Maar god wat een warmte! serieus zo heet heb ik het nog nooit gehad, oke misschien op Lamu. Maar gode dat maakt dan niet zo heel veel uit. Maar echt ik had een dikke trainingsbroek aan en een vest, 3 hempjes en 3 sjalen. God warm warm!
Bagage goed aangekomen :D en kelly kwam ons ophalen, ging goed, ging snel ging makkelijk dus dat is fijn. De rit van Accra naar Krekwakrom duurde iets langers als we dachten vanwegen de trafficjam. Maar goed uiteindelijk ging het allemaal goed! We leven nog.
Het Childrenshome is goed en mooi, en vooral groot. Dat had ik even niet verwacht. We kwamen om 1 uur snachts aan en het ging prima. Niets aan de hand. We hebben 2 kamers, 1 kamer waar we met z'n 3e slapen en 1 kledingkast kamer. Heel fijn! Maar goed. Het is vooral wennen. En het is vooral warm. Ik denk echt dat mijn gezicht er soms af smelt. Maar ggoed. De kinderen zijn wel erg lief man! Heerlijk wat een energie hebben zijn! Echt heel cool! ;)
Het belangrijkste is, mijn darmen doen het nog prima! :D heel fijn heel fijn. Het eten is mwah mwah mwah. Het is wel te doen maar lekker nah.
Opvallende dingen;
water uit zakjes,
kinderen lachen hier altijd
Het woord muzungu komt hier niet voor maar is ubruni.
niemand rookt!
en het is maar 20 cent om 10 minuten met taxi te gaan! ;)
Mijn internet is bijna op en ik wil kijken of ik een foto kan plaatsen!
nou lieve mensen!
Ik geniet er van, genieten jullie daar!

Liefs
Lieke

  • 03 Maart 2011 - 13:01

    Renée:

    Hee Lieke!

    Wat fijn te horen dat je veilig bent aangekomen zonder kleerscheuren :)
    Heftig inderdaad, ga je van 6 graden naar +30....... :O

    Take care,
    Veel liefs,
    Renée

  • 03 Maart 2011 - 14:04

    Loes:

    Hee LIeke!
    Wat heerlijk om weer te lezen dat je er bent. Ik lees tussen alle regels door dat je geniet! Mooi! Zal met plezier je verhalen volgen weer!
    Enne... ik heb nog wel een mooi boek voor je als je weer terug bent in NL... Over weeshuis in Ghana... ;)

    Liefs, Loes
    (Die van de OE...haha)

  • 03 Maart 2011 - 15:56

    Papsie:

    Hee meisje,

    Het internet zit ook vol vauten, maar dat geeft niets want het leest weer lekker weg, als vanouds.
    Fijn dat alles goed geregeld was bij aankomst. En misschien kom je zo van het roken af, Ubrini. Toedels.

  • 03 Maart 2011 - 16:16

    Nicky:

    Lieffie,
    GENIET met volle teugen, je hebt het zoooo verdiend! Hou je darmen goed en steek er af en toe eentje op (en denk dan aan mij). Liefs uit de lelijkste stad van Nederland.

  • 03 Maart 2011 - 18:34

    Annelies:

    hallo lieke. leuk om te je verhaal te lezen, en dat jullie goed zijn aangekomen..
    En o wat fijn dat je toch nog frietjes hebt gegeten. HMMMMMMM


  • 04 Maart 2011 - 03:03

    Floor:

    Ubruni klinkt een stuk beter dan muzungu.
    Ik ben blij dat je darmen goed functioneren. Ik doe hier een of andere Chinees/Thaise abdominal orgaanmassage course van een week (detoxeffect) dus je kunt wel raden hoe het hier gaat haha

    Afrikanen zijn way cooler dan Thai people

    xxxxx

  • 09 Maart 2011 - 08:55

    Tom:

    Hee kut,

    de gedachten is zeker: lieke raes, overleden... doodsoorzaak--> gebakken van binnen:P haha maar super vet.

    maar carnaval is trouwens net overleeft en heb mijn belofte nagekomen:P dus iedereen een win win situatie.

    mist je wel bij ong.... ohja alles:P maar ja, maakt niet uit, veel plezier

    peace out nigger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 140355

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 December 2024

Adventures

28 Maart 2013 - 23 September 2015

Ethiopia

28 Januari 2012 - 02 November 2012

Ethiopia

31 Mei 2012 - 02 November 2012

Back to Kenya

09 September 2011 - 14 September 2011

IJsland met Oome Jeroen

01 Maart 2011 - 19 April 2011

Afstuderen in Ghana

11 Juli 2010 - 23 Juli 2010

Onderwijs Expeditie India

30 Augustus 2009 - 28 December 2009

Stage in Kenia

Landen bezocht: